Cuma , 22 Şubat 2019
Ana Sayfa > MAKALELER > Docusnap > Docusnap Workstation Raporlama
Safetica

Docusnap Workstation Raporlama

Docusnap Workstation Raporlama ne işe yarar?

  • Network’te active directory içerisinde yer alan bilgisayarlarımızın yerel kaynakları listeler.
  • Bios numarası ve bios versiyonu, bios firmware versiyonu gösterir.
  • Anakart modeli ve chipset bilgilerini verir.
  • Bilgisayarların ürün numarası ve ürün bilgilerini gösterir.
  • Windows kullanıcı isimleri görüntüler ve ayrıntılarını verir.
  • Active Directory üzerindeki paylaşımları ve bağlı oldukları ağ sürücüleri ve klasörleri izlememizi sağlar.
  • Bilgisayar üzerinde çalışan roller (SQL Server IIS vbg.) izlenir ve bilgi alınır.
  • Optional Features ile çalışan diğer özel uygulamalar ile ilgili bilgi sunar.
  • Çalışan tüm servisler hakkında bilgi verir. (Start ve Stop durumları dahil)
  • Bilgisayara yüklü programların listesini ve lisans bilgilerini listeler.
  • Kurulu hotfix’ler hakkında detaylı bilgi verir.
  • Tüm sabit disk bilgilerinin ve bölümlerinin detaylı bilgisine ulaşmamızı sağlar.
  • Network ip bilgilerimiz, bağlı bulunduğumuz gateway bilgileri görüntülenir.
  • Bilgisayara bağlı donanımların, hangi servis ile ilişkisi olduğunu ve tüm özelliklerini listeler.
  • Bağlı yazıcı bilgilerini ve bağlı bulundukları portlar hakkında bilgi verir.
  • Network yazıcıları ile bağlantımız varsa kaynakları listeler bu bağlamda bilgiler sunar.
  • Tüm paylaşım klasörleri listelenir ve izinleri görüntülenir, olası güvenlik açıklarınız tespit edilip önlem almanız sağlanır.
  • Bilgisayarınız güç seçenekleri için izleme sağlar bu sayede güç yönetimi ile ilgili planlamalar yapabilirsiniz.
  • Securtiy Center ile antivirüs uygulamalarınız ve firewall yapınız ile ilgili bilgi alabilirsiniz.
  • Raporlama seçeneği tüm iş istasyonlarınızın bu özelliklerini rapor halinde çıktı alma imkânı.

Raporlama Nasıl yapılır?

Network Scan ile raporlama için gereken ilk aşamaya başlıyoruz, bu işlem ile ağımızda Active Directory kullanıcısı olan tüm makinaların bilgilerini alıp raporlayabileceğiz.

Not:

Kullanıcı üzerinde anlık bir müdahale gerekir ise raporlama ekranında sağ tıklayarak Remote Desktop bağlantısı gerçekleştirebiliriz.

ds1

Bu işlemden sonra gelen ekrana domain bilgilerimizi giriyoruz.

Domain kısmına; Domain.local yada… Domain.com

Username kısmına; Domain.local\Administrator yada domain_admin kullanıcımız.

Password; Şifreniz.

Birden fazla ağ yapısı ve tarama için “Create New Company” oluşturabilir, daha önceden kayıt ettiğiniz senaryoları seçmek için “Select Company” ile ilerleyebilirsiniz

“Check Credential” ile giriş bilgileriniz kontrol edin.

Doğru giriş yaptığınız zaman next ile bir sonraki ekrana yönlendirileceksiniz.

ds2

Gelen ekranımızda “Inventory Windows System,or” ile windows makinları için tarama başlatacağımzı belirtiyoruz.

Bu bölümde dikkat edilmesi gereken diğer bir yer ise “Inventory Offline System” işaretlenirse kapalı makinaların bilgilerine ulaşabilme özelliği açılır, makinalar kapalı olduğu için alacağımız bilgilerin sınırlı olacağı unutulmamalıdır.

Sırası ile “Select OU” ile domain yapınızdaki listelenmesini istediğiniz Organization Unit seçilebilir.

Rapor almak istediğiniz makinaları işaretleyerek, “Start Search” ile tarama başlatıyoruz.

Not :

Demo kullanımda maximum raporlama yapacağınız sistem sayısı 25 makine ile sınırlıdır.

ds3

Yönlendirildiğimiz kısımda, raporumuz için en önemli bölümlerin sonuncusuna gelmiş bulunuyoruz.

“Inbentory Active Directory” İşaretleyerek OU yapımızı seçiyoruz.

Görüldüğü gibi “Active Directory Classes” içine DC bilgilerimiz geldi ve tam olarak listelendi.

Tarama yapılmasını istediğimiz yapıları işaretliyoruz.

“General Options” Taramasının yapılmasını istediğimiz kısımları işaretleyerek, Group Policy Management Console için tarama yapacağımız DC’nin ip veya sunucu adını “Scan Group Policies” hostname kısmına yazıyoruz.

Next ile bir sonraki ekrana geçiş yapıyoruz.

ds4

Aşağıda seçtiğimiz makinaların listelendiğini görüyoruz.

Seçilen makinalarımız ile kısa bilgilerin verildiği bu ekranı next ile geçelim.

ds5“Schedule Inventory” özelliği ise zaman bazlı tarama yapmak için kullanacağımız raporlama ekranıdır.

Siteminizdeki değişikliklerin zaman aralıkları ile raporlaması bu ekrandan alınabilir.

Bu raporlama özelliği bize sistemimizin sürekli güncel bir raporunu almamızı ve daha önceki diğer raporlarımız ile karşılaştırma yaprak sistemimizdeki mevcut yapıyı hem de değişkenleri görmemize olanak verir.

Şu an zaman kuralı vermeden raporlama yapacağım için “start” ile taramamı başlatıyorum.

ds6

Start ile taramamızı başlattık, bu işlem seçtiğiniz makine sayısı ve ağ yapımızın hızı ile eş orantılı olarak zaman alacaktır.

Bu işlem süresince yazılıma müdahale etmeden raporunun ve analizlerinin bitirmesini bekleyeceğiz.

ds7

Rapor tamamlandıktan sonra özel bir ekran ile bize son durum ile ilgili bilgileri verecektir.

ds8

Rapor tamamlandı ve sol menüde tarama yaptırdığımız makinaların listesi görüntülendi.

Listeden bir makine seçerek genel başlıkları görebiliriz.

Şimdi ekran görüntüleri ile birlikte raporlama ekranlarına kısaca bir göz atalım.

ds9

General:

  • Makine modeli.
  • Makine seri numarası.
  • Bios numarası ve bios bilgileri.
  • İşletim sisteminizin kaç bit olduğu.
  • Os lisansı.
  • Os bilgileri.
  • AD kullanıcı bilgileri.
  • Sistem saati ve saati dilimi.

Buna ek olarak inceleyebileceğiniz birçok bilgi daha incelebilir olarak raporlanır.

ds10

Software:

Raporlama yaptığımız, bilgisayarın tüm yazılım bilgilerine bu ekrandan ulaşabiliriz,

Lisans bilgilerine “Licence Key” kısmından ulaşıp lisans yönetimi yapabiliriz.

Makinalarda yüklü programları görmek bize çok büyük avantajlar sağlar, istem dışı yüklenen programlar listelenebilir, sistemdeki programların sürüm bilgileri takip edilebilir.

Programların yükleme tarihleri yine bu ekranda takip edilebilir.

Program üreticilerine göre filtreleme yapılabilir.

Hızlı Export seçenekleri ile kısımdaki veriler direkt excel raporuna çevrilebilir.

ds11

Hotfixes:

Sistemde takip edilmesi en zor bölümlerden biride sistemdeki yama dosyalarıdır.

Docusnap bu işi sizin için en iyi şekilde raporlar, yama dosyalarının yüklenememesinden kaynaklanan sorunlar tespit edilerek sisteminizdeki sorunlar kolayca analiz edilip çözülebilir.

Büyük yapılarda bu özellik ile birçok sorununuzu kökten çözebilirsiniz.

ds12

Network:

  • Wi-fi bilgileri.
  • Network donanım bilgileri.
  • Makine ip adres bilgileri.
  • Subnetmask bilgileri.
  • Gateway adres bilgileri.

ds13

Volumes:

Disk bölümleri ile ilgili bilgilerin verildiği bölümdür, disk analizleri bu bölümden yapılabilir.

Hardware:

Tüm donanım bilgilerinin detaylı olarak incelenebileceği bir ekrandır, bilgisayarlarınızın donanım envanterini eksiksiz bir biçimde tutmanıza imkân sağlar.

Kısaca Cpu, ram, se kartı, ekran kartı, anakart, bios, ağ kartları vbg. Tüm bilgilerin analiz yapılabilir

Sistem upgrade işlemlerinde büyük kolaylık sağlar.

Printers:

Bilgisayarlarınıza bağlı yazıcıları görmek bir IT personeli için çok önemlidir, bu konuda Docusnap bağlı ve çalışan tüm yazıcılarınızı listeler ve size bir rapor olarak sunar.

Shares:

Docusnap bağlı bulunan paylaşımlarınızı listeler, olası güvenlik açıkları önceden tespit edilebilir.

Raporlama gerçekleştirilen bilgisayarınızda çalışan servislerin listelendiği ekran olan “Services” bu kısım, bilgisayarda çalışan servisleri durum belirterek listeler.

Local Group – Local Users :

Local grup ve local kullanıcılar hakkında bilgi aldığımız bölümdür, kullanıcı şifrelerinin zaman aşımı ve değiştirilebilir olup olmadığını bu kısımdan kontrol edebiliriz.

Securty Center :

Pc de yüklü bulunan antivirüs ve güvenlik uygulamalarının görüntülenebileceği raporlama ekranıdır.

Güvenlik duvarı hakkında bilgilere ulaşabilir, kapalı veya açık olduğu bilgisine ulaşabilirsiniz.