Mailstore

Bir Yanılgıdan Dönmek

Bundan yaklaşık 3 yıl önce ismen duyduğum ve ismine göre yani klasik bir yedek alma programı diye algıladığım programdı MailStore.

Oysa ne kadar da yanlış düşünmüşüm. Şimdilerde ise hem elimiz hem ayağımız hatta olmazsa olmazımız olmuş bir ürün MailStore.

Öncelikle kısaca kendimden bahsetmek isterim, 1985 yılında yazılımcı olarak bilgisayar dünyasına adım attım. Bir müddet eğitimciliğin ardından 90’lı yılların başında kendi firmamı kurdum. 2009 yılı başlarında yeni bir ortaklıkla bilişim teknolojilerinde yelpazeyi genişlettik. Yani ortalama bir bilişim firmasının yapmış olduğu çok basit network hizmetlerinden özel proje yazılımlarına kadar piyasaya girdik. Dolayısı ile bu piyasada olanlar çok iyi bilir bazı durumlarda elimizin çok güçlü olması gerekiyor.

Aslında fazla uzatmadan MailStore hakkındaki düşüncelerimi paylaşmak isterim. Dediğim gibi gerek dağıtıcı firmanın ürün tanıtımına o zamanlar bakış açısı gerekse bir bayi olarak isminden önyargılı davrandığım MailStore aslında ne çok şeymiş de hep ürüne firma olarak yanlış tarafından bakmışız.

Buyurun hep beraber konuyu irdeleyelim.

Aslında nereden de başlayacağımı bilemiyorum ama konulara yüzeysel olarak yaklaşacak olursak, önceliği dilerseniz inanılmaz boyutlara ulaşan “.pst” dosyalarının başımıza açtığı dertlerden başlayalım. Bildiğiniz gibi Office 2007 ürününe kadar Microsoft Outlook ürününe 20 Gb maksimum genişleme desteği veriyordu. Bu desteği Office 2010 ve üstü ürünlerde 50Gb’a kadar çıkardı. Ama yapılabilecek birkaç register ayarı ile bu “.pst” maksimum sınırını yükseltmek de mümkün. Aslında düşünmüş olabilirsiniz neden tavan sınır 50 Gb’de 500 Gb değil. Microsoft bu kadar mı aciz? Aciz değil ama onlarda genişlemeyi üst seviyelerde tuttuklarında ürünlerine olan itibarın düşeceğini bilmekte. Çünkü olası bir “.pst” dosya bozulmasında, “.pst” dosyalarının büyüklüğüne göre bakım ve hataları giderme süreci de uzamakta. Bunun karşılığında ise zaman, para, itibar ve en kötüsü olarak da müşteriyi kaybetme riskiyle karşı karşıya kalabiliyoruz. İşte MailStore mail arşivleme sistemi tam burada elimizi öyle güçlendiriyor ki, ismini MailRescue diye değiştirsem hakkını veremem gibi geliyor.

MailStore ürünü birkaç türlü kurulabilmektedir. Bu konulara aşağıda değineceğim. Evet devam ediyoruz..

Ürün kurulumu sunucu ve istemci olarak yapılıyor. Sunucu tarafı kurulumu maliyeti düşünen firmalar için yerel network deki en iyi terminale yapılabileceği gibi, en az RAID1 desteği olan düşük maliyetli geçiş seviyesi bir sunucuya da yapılabilir. Benim önerim geçiş seviyesi bir sunucu olacaktır. Basit anlamda istemci tarafında pop protokolü ile herhangi bir hosting firmasından mail hizmeti alan müşteriniz için yapmanız gerekenlere değinelim.

Öncelikle ilk adımda MailStore sunucu ürününü kuruyoruz. İkinci adımda ise istemcilerin her birine MailStore client dediğimiz sunucu/istemci bağlantısını yapan yazılımı kuruyoruz. Öyle ki bu yazılım sayesinde istediğimiz zaman aralığında istemci tarafındaki “.pst” dosyalarını sunucu ile senkron edebiliyoruz. Hatta senkron işlemi bittikten sonra istemci tarafında şu tarihe kadar olan mailler kalsın diyerek “.pst” nin olası genişlemesinin de önüne geçmiş oluyoruz. Bundan dolayı bakım maliyetleri ve diğer saymış olduğum riskler göz ardı edilmiş oluyor.

Şimdi gelelim arşive atmış olduğumuz maillerimizi nerden göreceğimize. Bunu için ise ürünle birlikte gelen Outlook Add-in ürününü istemci bilgisayara kurmamız yeterli. Bu sayede Outlook menüsüne MailStore eklentisi gelmekte. Bu sekme ile sunucudaki arşivlerimize de çok rahat bir şekilde erişebilmekte, aynı zamanda arşiv içinde arama, tarama, iletme, yanıtlama, vs.. gibi sıradan işlemleri de çok rahat yapabilmekteyiz. Unutmadan MailStore ürünü bizlere, modemde yapacağımız çok basit bir port yönlendirmesi ile ofis dışından da arşivlerimize erişme imkânını sunmaktadır.

Güzel Haber: imap sunucusu kullanan müşterileriniz için MailStore sunucusu tarafına e-posta hesaplarını kurabilir bu sayede arşivlemenin direk MailStore sunucusuna yapılmasını sağlayabilirsiniz. Bu işlem için senkron aralığını dilediğiniz gibi verebilirsiniz. İmap sunucunuzun hızını artırmak için belli bir tarihe kadar olan mailleri imap sunucusu tarafında bırak komutunu verebilir ve her eşitlemeden sonra belirlediğiniz zaman aralığı dışında kalan maillerin imap sunucusundan kaldırılmasını sağlayabilirsiniz. Bu işlem müşterinize imap sunucusu ile Microsoft Outlook arasında oldukça hızlı bir eşitleme imkânı sunacaktır.

Hepsi Burada: MailStore sunucusu tarafında ki kullanıcı hesabımıza dilediğimiz kadar e-posta hesabı tanımlayabiliriz. Yani şirket e-posta hesabının yanında aynı kullanıcıya ait GMail, Yandex, Hotmail, Yahoo vs. gibi e-posta hesapları da tanımlanabilir. Aynı zamanda bu hesaplar içinde de arama tarama vs.. gibi işleri rahatlıkla yapılabilir.”

Hiç Bir E-mail Kaybolmuyor: Yine güzel bir özellik; Kullanıcı yetkilendirmeleri ile olası kötü emellerin de “silme, bilgisayar çalınması gibi” önüne geçilebilir ve bölüm şeflerine kendi altındaki kullanıcıların e-posta arşivleri için tam kontrol “arama, tarama, yetkilendirme vs..” gibi yetkiler verilebilir.

Önce Siz Görün: Bir başka güzel özellik ise Proxy kullanımı. Evet, bu sayede çalışmış olduğunuz hosting firmasında bulunan e-posta hesaplarınızı bir havuzda toplayabilirsiniz. Bu sayede hosting tarafında lüzumsuz mail birikmesinin de önüne geçerek mail kutusunun dolma riskinden de kurtulmuş olursunuz. Yani Proxy dediğimiz araç belli aralıklarla bağlanıp gelen mailleri ”pop” ortak bir havuza çekecek ve hosting firmasından da kaldıracaktır. MailStore sunucusu ise bu havuzdan gelen mailleri direk olarak sunucu arşivine çekecektir.

Aynıları Tek Gör: Şirket mailleri içerisinde dolaşan mükerrer mailler MailStore sunucusu tarafında tek bir mail olarak tutuluyor. Bu işlem MailStore sunucusunda müşterimize önemli ölçüde yer tasarrufu sağlıyor.

Dahili Veritabanı ile %50 Sıkıştırma: Ürünle birlikte dâhili yedekleme motoru da gelmektedir. Bu sayede tüm arşivinizi gerek yerel bir HDD’ye gerekse network ortamında bir NAS cihazına %40 ila %60 oranında sıkıştırma teknolojisi ile sorunsuz yedek alabilirsiniz. Bunu da bilmenizde fayda var.

Mail Sunucu Değildir: Özellikle bir şeyi belirtmek de fayda görüyorum MailStore ürünü tam özellikli bir e-posta arşivleme sistemidir. Kesinlikle bir ICEWARP, MERAK MAIL veya MAILENABLE gibi e-posta sunucusu değildir. Yani bu ürün üzerinden mail gönderme “smtp” işlemi yapmayı düşünmeyiniz.

Buraya sığdıramadığım fakat kafanızın karışmasını da istemediğim o kadar çok faydalı ek özellik var ki. O konulara da girmiyorum. Ama ana hatları özetlersek bunlardan ibaret.!

MailStore kendi firmamız ve müşterilerimiz için vazgeçilmez bir ürün olmuştur. Artık mail otomasyonu bizler için bir problem olmaktan çıkıp normal bir prosedüre dönüşmüştür. Bu rahatlığı umarım sizlerde yaşarsınız. Öncelikle yapanlara yani Almanlara çok teşekkürler. İkinci olarak Türkiye sınırları içerisinde bizlere bu ürünü tanıtıp mükemmel seviyede desteğini veren FİNS BİLİŞİM’e de teşekkürlerimi bir borç biliyorum.

Herkesin emeğine sağlık.

Eyüp BALCI
2E Bilgisayar Yazılım ve Danışmanlık Hizmetleri
eyup@2ebilisim.com

Etiketler
Daha Fazla Göster

Fins Bilişim

Fins, 2003 yılında Türkiye’nin ve dünyanın gözde şehirlerinden İstanbul’ da kurulmuş olup, kuruluşundan bu güne kadar birçok firmaya yazılım konusunda hizmet vermiş ve vermeye devam etmektedir.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı