Toplu mail göndermeyi düşünenlerin en çok sorduğu soru “maillerim kesin inbox’a ulaşır değil mi?”, “inbox garantisi veriyor musunuz?” vs şeklindedir. Bu durumu Türkiye ve Dünya’da henüz garanti eden bir şirket bulunmamaktadır. Çünkü gönderi yapacağımız kişilerin mail sunucuları (Hotmail, Gmail vs) bu mailleri kabul ederken bazı kriterlere bakarlar. Hepsinin birbirinden farklı politikaları var şüphesiz. Ancak aşağıda belirteceğimiz maddeleri dikkatli bir şekilde uyguladığımızda yaptığımız çalışmaların daha verimli olduğunu göreceğiz.
1. E-Maillerinizi size özel IP adresinizden gönderin
Size özel IP adresinizden yaptığınız gönderiler IP tanınırlığınız dışında problemsiz mail ulaşımı konusunda da size pozitif katkı sağlar.
2. IP itibarınızı düşürecek etkenleri azaltın
Mail servis sağlayıcılar gönderdiğiniz e-mail içeriği haricinde çeşitli noktalara bakarlar. Bu noktalar mailinizin spam klasörüne veya inbox’a gideceğini belirler. Örneğin gönderim yaptığınız listede spam tuzakları (spam trap) varsa ve bunun yanı sıra gönderim yaptığınız listedeki kişiler sizi şikayet ediyorsa IP itibarınız düşecektir. Bir sonraki kampanyanızdan önce bu etkenleri belirlemek için detaylı bir rapor çıkarmalı ve problemleri çözmelisiniz.
3.Üyelikten Ayrıl linkinin görünür ve çalışır olduğundan emin olun
Kampanyalarınızda çalışan bir üyelikten ayrıl linki bulundurmak kanuni bir zorunluluktur. Bu link mutlaka çalışmalı ve alıcıların rahatlıkla görebileceği bir yerde olmalı. Alıcı linki tıkladığında mutlaka kesin sonuç elde etmelidir. 1 Mayısta güncellenen Yeni E-Ticaret Kanunu gereği üyelikten ayrılmak isteyen bir alıcının 3 iş günü içerisinde mail listesinden çıkarılması gerekmektedir.
4. Maillerinizi doğrulanmış bir domainden mi gönderiyorsunuz
Doğrulanmış bir domain e-posta etki sahipliğini belirlemenize yardımcı olurken markanızı dolandırıcılardan korumanın en etkili yoludur. SPF ve DKIM kayıtlarınızı girmeniz avantaj olacaktır. Yapacağınız gönderimlerde mail ulaşım problemlerinizi ortadan kaldırır.
5. Alıcı şikayetlerini dikkate almak gerekir
Bir alıcı gönderdiğiniz maili spam olarak işaretlerse veya şikayet et tıklarsa bununla ilgili bir rapor alabilirsiniz. Daha sonrasında o alıcıyla irtibata geçebilir ve sorunun çözülmesini sağlayabilirsiniz. Bunun için tetiklenmiş mail (triggered mail) tarafında bir çalışma yapmanızı tavsiye ederiz.
6. Alıcılar mailleri en çok hangi platformda okurlar
Kampanyanızın en çok hangi platformda görüntülendiğini belirlemek sonraki gönderimlerinizde büyük avantaj sağlar. Örneğin mailleriniz en çok mobilden açılıyorsa mobil görünüme odaklanabilir ve tasarımınızı geliştirebilirsiniz. Bu durum mail açılma oranlarınıza pozitif etki eder.
7. Tüm cihazlara uyumlu mail gönderin
Günümüzde e-posta tasarımı her zamankinden daha zordur. Çünkü çok e-posta örneği ve birçok tasarım var. Bu çeşitlilik arasında göndereceğiniz mailin diğerlerinden sıyrılıp alıcıyı etkilemesi gerekmektedir. Ayrıca tasarımınızın her cihazda sorunsuz açılması gerekmektedir.
8. Tüm URL’lerin çalıştığından emin olun
Kampanyanızda bulunan linklerin çalışmaması gönderinizin spam klasörüne gitmesine neden olabilir. Bu nedenle gönderimden önce mutlaka link kontrolü (link check) yapmanızı ve hatalı linkleri düzeltmenizi öneririz.
9. Alıcılarınızı ilgi alanlarına göre segmente edin
Internet servis sağlayıcılar gönderdiğiniz maillerin içeriğinin yanında IP tanınırlığınızı da inceler. Gönderim raporlarınızda mail açılma, okunma vs raporlarını incelemeniz ve gönderimlerinizi bu doğrultuda yapmanız avantajlı olur. Gönderdiğiniz mailler açılıp okunuyorsa IP puanı olarak pozitif puan alırsınız. Ancak okunmadan silinirse ve şikayet butonuna basılırsa tam tersi olur. Bu yüzden gönderilerinizi kişiye özel, ilgi alanlarına göre yaparsanız açılma oranlarının ne kadar yüksek olduğunu gözlemleyebilirsiniz.