Çarşamba , 27 Ekim 2021
Ana Sayfa > MAKALELER > E-Ticaret Yasasında Opt – In Dönemi
Safetica

E-Ticaret Yasasında Opt – In Dönemi

 

 

 

 

 

 

 

 

opt in

 

 

 

İznimiz dışında yapılan telefon aramaları, gönderilen SMS’ler ve e-postalar artık tarihe karışacak. Bu demek oluyor ki izinsiz iletişim devri yerini önceden izin alınarak yapılan pazarlama ve iletişim devrine bırakacak.

2014 yılının Kasım ayında yasalaşan ve 1 Mayıs 2015 tarihinde yürürlüğe girmesi beklenen Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun’da ticari elektronik iletinin gönderilme şartlarında ciddi düzenlemeler mevcut. Bir başka deyişle, benim iznim olmadan kimse bana ticari amaçlı yapılan bir gönderimde bulunamayacak. Üstelik işletmeler paylaştıkları içerikte müşteriye bu elektronik iletiyi reddetme hakkı da verecek.

Kavram kargaşası olmaması adına şu iki kavramında altını çizmek istiyorum. Opt-In sistemi yeni yasa ile birlikte ülkemize geliyor olacak. Bu sisteme göre elektronik iletiyi göndermeden önce alıcının onay vermesi gerekiyor, aksi durumda iletiyi gönderemez. Amerika’da uygulanan Opt-out sistemi ise iletiyi gönderdikten sonra reddetme hakkının olması demektir ki bu dönem bizim için bitti. Bu seçimimizle Avrupa’ya da ayak uydurmuş olduk tabii ki!

Ayrıca gönderilen ileti de şüpheye yer vermeyecek şekilde satıcının her türlü bilgisinin ve mesaj içeriğinin yer alması gerekmektedir. Sipariş aşamasından sonra da sözleşme koşullarının açıklığı ve netliği ile siparişin teyit edilmesi de zorunlu tutulacak.

Yeni kanunla birlikte e-ticarete olan güvenin artması bekleniyor. Bu da satış hacminin artışını beraberinde getirecektir. Haksız rekabetin ortadan kalkmasını da sağlayacak bu yeni dönem için kanunun her maddesi dikkatle incelenmeli. Bu hususları dikkate almaksızın bildiğini okuyan işletmeler için ise 50.000 TL’yi bulan idari para cezaları uygulanacak. Bu düzeni şimdiden benimseyen işletmeler ise, “İzniniz olursa halen sizinle iletişimde kalmak istiyoruz”, “bağlarımızı koparmayalım”, “izin sizden, tablet bizden” şeklinde duygusal veya teşvik içerikli maillerle, müşterilerinin onaylarını alarak, veri tabanını kaybetmemek için gerekli önlemleri almaya çoktan başladılar bile.

Yeni Makale

BT Yöneticileri Neden E-posta Arşivleme Konusunda Dikkat Etmeli?

E-posta Arşivleme