Infrascale’den Chris Bayne Ile Endpoint Backup Hakkında Bir Söyleşi
Federal Tech Talk Podcast’inin ev sahibi John Gilroy, Infrascale’deki Baş Çözüm Mimarı Chris Bayne ile bir araya gelerek işletmelerin bir Endpoint yedekleme ve kurtarma çözümü kullanarak dizüstü bilgisayarlarını ve masaüstü bilgisayarlarını nasıl korumaları gerektiğini tartıştı. Röportaj sırasında Chris Endpoint i tanımlar, Endpoint yedeklemesini açıklar ve özellikle uzak çalışma ortamlarındaki artış ve fidye yazılımı tehdidi göz önüne alındığında Endpoint yedeklemesinin işletmeler ve iş risk yöneticileri için neden önemli olduğunu tartışır.
Endpoint Nedir?
John Gilroy : Merhaba Chris. Sizinle tanışmak bir zevk ve benimle konuşmak için zaman ayırdığınız için teşekkür ederim. Mevcut pandemi ve evden çalışanlardaki artışla birlikte, Endpoint koruması hakkında çok fazla tartışma oldu. Lütfen anlamama yardım et. Endpoint nedir?
Chris Bayne: Teşekkürler ve bu iyi bir soru. Basitçe söylemek gerekirse, Endpoint fiziksel olarak bir ağın “bitiş noktasında” bulunan herhangi bir cihazdır – yani bağlı olduğu ağ üzerinde ileri geri iletişim kuran bir cihaz. Dizüstü bilgisayarlar, masaüstü bilgisayarlar, cep telefonları, tabletler, sunucular ve sanal makinelerin tümü Endpoint olarak kabul edilebilir.
İş gücünün daha mobil hale gelmesi ve kullanıcıların tüm dünyadaki Endpoint cihazlarından kurumsal ağlara bağlanmasıyla birlikte veriler her yerdedir. Şirketler, bir ofis binasının dört duvarının dışında olsa bile bu verileri korumalıdır. Uzak çalışma ortamlarındaki artış ve Endpoint cihazlarının yaygınlaşması nedeniyle, herhangi bir Endpoint siber suçlular için bir vektörü temsil eder; burada saldırganlar kod yürütebilir ve Endpointler’in sahip olduğu veya olmadığı herhangi bir korumanın güvenlik açığından yararlanabilir. Ayrıca, Android ve iOS telefonlar/tabletler, Windows ve MAC masaüstleri/dizüstü bilgisayarlar ve/veya Windows sunucuları gibi bu Endpoint cihazlarındaki veriler, daha katı kurumsal saklama gereksinimlerine uymalıdır.
Endpoint Backup Nedir?
John Gilroy: Endpointleri tanımladığınız için teşekkür ederiz. Şimdi Endpoint backup (uç nokta yedekleme) olduğunu anlamama yardım et?
Chris Bayne: Dünyanın en güvenilir ve en büyük bilgi güvenliği eğitimi ve sertifikasyon kaynağı olan SANS Enstitüsü , kısa süre önce, katılımcıların %44’ünün son 2 yılda Endpointler den birinin veya daha fazlasının ele geçirildiğini kabul ettiğini tespit etti. Bağlı Endpoint cihazlarındaki hızlı artışla ilişkili risk, önemli Endpoint verilerinin korunmasına yönelik kritik ihtiyacın altını çizdi. İleri görüşlü kuruluşlar, bir Endpoint yedekleme çözümü dağıtmak gibi bu riski ele almak için çözümler benimsiyor.
Endpoint yedekleme çözümleri, verilerin bir Endpoint cihazından (Android ve iOS telefonlar/tabletler, Windows ve MAC masaüstleri/dizüstü bilgisayarlar veya Windows sunucuları) güvenlik için buluta iletilmesini sağlar. Bu çözümler daha sonra, kötü niyetli veya kazara silme nedeniyle kaybolan bilgilere karşı işletmeleri korumaya, yetersiz cihaz veri saklama ilkelerini çözmeye, fidye yazılımı saldırıları dahil siber güvenlik tehditlerini tespit etmeye ve/veya önlemeye yardımcı olmak için bu verilerin geri yüklenmesini sağlar.
Endpoint Backup Neden Önemlidir?
John Gilroy: Endpoint yedeklemesi neden bu kadar önemli ve Endpoint yedeklemesine artan ilgiyi ne tetikliyor?
Chris Bayne: İki veriyle başlayalım:
- Veri Mobildir, Veri Her Yerde: İş gücünün daha mobil hale gelmesi ve kullanıcıların dünyanın her yerindeki Endpoint cihazlarından kurumsal ağlara bağlanmasıyla birlikte veriler her yerdedir . Şirketler, bir ofis binasının dört duvarının dışında olsa bile bu verileri korumalıdır.
- Yedekleme İyidir: Neden? Verileri yedeklemek, yanlışlıkla veya kötü niyetli silmeler, sabit disk çökmeleri, kayıp/çalıntı dizüstü bilgisayarlar ve saklama gereksinimleriyle mücadele etmek için mantıklıdır.
Verilerin çoğalmasıyla birlikte, çirkin eğilim şudur: Kötü niyetli kişiler dikkat ediyor ve kötü amaçlı yazılım ve fidye yazılımı aracılığıyla Endpoint cihazları ve uzak çalışanlara yönelik yeni saldırı vektörlerini kullanıyor.
Tüm göstergelere bakıldığında, uzaktan çalışmanın kalıcı olduğu ve toplum yeniden açıldığında ortadan kalkacak geçici bir trend olmadığı görülüyor. İşletmeler ve çalışanları için yeni bir yaşam biçimidir ve bu nedenle, yerinde güvenli, yapılandırması kolay ve yönetimi kolay bir Endpoint koruma çözümüne sahip olmaları çok önemlidir. Pandemi kesinlikle tüm bunları gün ışığına çıkardı.
Evden çalışma ortamlarındaki büyük artış ve kurumsal işlerde BYOD (kendi cihazını getir) kullanımının artması, BT departmanları üzerinde önemli bir etki yarattı. BT departmanları, tesis dışı cihazlar ve bu Endpoint cihazlarını koruyan altyapı üzerinde çok daha az güvenlik kontrolüne sahiptir. Ne yazık ki, son iki yılda fidye yazılımlarındaki neredeyse %400 büyümenin de gösterdiği gibi, kötü niyetli kişiler de bunu biliyor. Bir fidye yazılımı saldırısı sırasında, kötü amaçlı yazılım kurbanın dosyalarını şifreler ve ardından kurbanın verilerine erişimi yeniden sağlamak için ödeme talep edilir. Araştırmalar, her 14 saniyede bir işletmenin bir fidye yazılımı saldırısının kurbanı olduğunu ve KOBİ’lerin %60’ının bir siber güvenlik ihlalinin kurbanı olduktan sonraki altı ay içinde kapandığını gösteriyor.
Endpoint Backup : Bir Fidye Yazılımı Vaka Çalışması
John Gilroy: Bu eğilimler çok ilginç. Fidye yazılımlarından etkilenen bir işletmeye ve nasıl tepki verdiklerine dair bir örnek verebilir misiniz?
Chris Bayne: Kesinlikle. MSP ortaklarımızdan biri, son müşterilerine bir satış noktası çözümü sağlar. Müşterilerinden beşi, birkaç ay arayla fidye yazılımı saldırılarından etkilendi. Bu beş müşteriden üçü Infrascale Cloud Backup (ICB) Endpoint yedekleme çözümünü dağıtmıştı ve ikisi bir rakibin çözümünü çalıştırıyordu. Infrascale yedeklemelerinden, üç ICB müşterisi, virüs bulaşmadan önce alınan yedeklerden verilerini çok hızlı bir şekilde geri yükleyebildi ve işleri saatler içinde tam, önceden virüslü üretkenliğe geri döndü! Infrascale çözümünü çalıştırmayan müşteriler birkaç gün arızalandı ve kredi kartı işlemlerini gerçekleştiremedi ! Bu kesinti, önemli ölçüde gelir kaybına neden oldu. Yakın zamana dayanarak 500’den fazla C-seviyesi KOBİ yöneticisiyle gerçekleştirilen alt ölçek anketinde , bir KOBİ müşterisi için saatlik ortalama kesinti maliyeti 20.000 ila 50.000 ABD Doları arasındadır. Böylece, her bir ICB müşterisi, etkili ve güvenilir bir Endpoint yedekleme çözümünü devreye alarak potansiyel maliyetlerde tahmini 320.000 ila 800.000 ABD Doları arasında tasarruf sağladı.
Infrascale Bulut Yedekleme (ICB) Nedir?
John Gilroy: Lütfen bana Endpoint yedekleme ve kurtarma için Infrascale çözümünüz hakkında daha fazla bilgi verin
Chris Bayne: Infrascale Cloud Backup (ICB), dizüstü bilgisayarlar ve masaüstü bilgisayarlar dahil olmak üzere iş cihazlarını ve ayrıca Microsoft Exchange ve SQL veritabanları gibi sunucuları koruyan doğrudan buluta Endpoint yedekleme çözümümüzdür. ICB, Endpointler için fidye yazılımlarından basit yedekleme, hızlı geri yükleme ve koruma (algılama ve azaltma) sağlar. İsteğe bağlı olarak sanal ve fiziksel makinelerde Windows yalın donanım sistemlerini de destekleyebilir. ICB’yi bir bulut Endpoint yedekleme çözümü olarak ayıran üç temel unsur vardır:
- Kullanım kolaylığı
- Güvenlik
- Yönetim Kolaylığı
Amacımız, BT yöneticilerini güçlü fidye yazılımı algılama, izleme ve yönetim araçlarıyla donatırken son müşterilere kullanımı kolay ve sağlam bir yedekleme çözümü sunmaya devam etmektir. Yalnızca birkaç tıklamayla bir Windows, Mac, IOS veya Android cihazında çalışır durumda olabilir. ICB, dosyalar ve klasörler, SQL veritabanları, Exchange veri dosyaları ve QuickBooks ve diğer muhasebe dosyaları dahil olmak üzere en kritik verileri korur. Aynı derecede önemli olarak, hem son kullanıcılar hem de yöneticiler için kritik verilerin ve iş süreçlerinin kurtarılmasını ve geri yüklenmesini hızlı ve kolay hale getirir.
ICB fidye yazılımı algılama yetenekleri, bir saldırının ne zaman gerçekleştiğini belirler, böylece en uygun kurtarma noktasını bilirsiniz. Ayrıca, Infrascale Cloud Backup, koruduğumuz dosyaların sınırsız sayıda sürümünü tutar. Bu nedenle, bir veri bozulması meydana gelirse, verilerinizi hızlı bir şekilde geri yükleyebileceksiniz. ICB yönetim araçları, yöneticilere ve BT yöneticilerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Tek bir ekrandan yönetim arayüzü, müşterilerin verileri uzaktan yönetmesine, uzaktan geri yüklemesine, politikalar ve dağıtım kuralları oluşturmasına ve ayrıca yedekleme işlemlerini izlemek için raporlama ve uyarıları yönetmesine olanak tanır. ICB ayrıca ayrıntılı izleme ve otomatik raporlamanın yanı sıra Uzaktan İzleme ve Yönetim (RMM)/Profesyonel Hizmetler Otomasyonu (PSA) ile entegrasyon sağlar.
Infrascale Cloud Backup Hakkında Nasıl Daha Fazla Bilgi Edinebilirim?
John Gilroy: Chris, bu röportaj harikaydı ve zaman ayırdığınız için gerçekten minnettarım. Infrascale Cloud Backup hakkında nasıl daha fazla bilgi edinebilirim?
Chris Bayne: Infrascale Cloud Backup hakkında daha fazla bilgi almak için en iyi yer Infrascale Cloud Backup ürün sayfasındandır. Ayrıca Cloud Field 8. Gün’deki canlı yayın video kaydımızı izlemenizi ve/veya YouTube kanalımızı ziyaret etmenizi öneririm. Son olarak, Infrascale dokümantasyon portalı , Endpoint yedekleme çözümümüz hakkında zengin bilgiler sağlar veya daha fazla bilgi ve bir demo planlamak için bir Infrascale satış temsilcisiyle iletişime geçebilirsiniz .
Kaynak: https://www.infrascale.com/blog/how-to-protect-laptops-and-desktops-using-endpoint-backup/