Teknolojinin sınır tanımadığı şu günlerde iletişim oldukça basit ve hızlı oldu diyebiliriz. Şirketlerin müşterilerine veya hedef kitlesine ulaşmak için elinde oldukça fazla kanal var. Bu kanallardan biri de şüphesiz e-mail marketing. Bir çoğumuzun bir e-mail hesabı var. Hatta büyük bir çoğunluğumuzun da farklı servis sağlayıcılarda mail hesapları mevcut. Bilgisayarımızı açtığımızda maillerimizi kontrol ederiz. Akıllı telefonların gelişmesiyle birlikte artık mail geldiğinde normal SMS gelmiş gibi uyarı tonuyla birlikte mailimizin açılması tek dokunuşumuza bakar.
Hal böyle olunca şirketler bu konu üzerine yatırım yapmaya başladılar. Müşterilerine düzgün göze hitap eden tasarımlarla birlikte indirim, duyuru, kampanya vb mesajlarını iletmeye başladılar. Eğer bu maili alan kişi mail içeriğiyle ilgilenirse şirketin web sitesine giriyor belki alışverişle sonuçlanıyor bu durum.
Etkili sonuçlar elde edilir mi? sorusuna gelince evet efendim edilir. Çünkü diğer kanallara göre daha etkilidir ve geri dönüşüm oranı yüksektir.
- Gönderilen mail müşterinin gelen kutusuna düştükten sonra artık o maili görmeme durumu olmaz. Yazılan konu satırına ve kimden geldiğine paralel olarak maili ya açar ya da açmaz hemen siler.
- E-Mail hesabı olan kişiler bu hesapları her gün kontrol ederler. Gönderilen maili görme ihtimali oldukça yüksektir.
- Gönderilen mail, alıcı silmediği sürece alıcının gelen kutusunda bekleyecektir.
Daha etkili sonuçları nasıl elde edebiliriz ?
- Öncelikle gönderim yaptığınız e-mail listesinin izinli ve onaylı olması gerekir. Yani satın alınan listelerden pek verim alınamadığını tecrübe ettim defalarca.
- Harekete geçiren (call to action) mailler ile müşterilerinize hediyeler verebilirsiniz, indirim kuponu gönderebilirsiniz, ücretsiz kargo imkanı vb fırsatlar sunabilirsiniz. Bu şekilde açılma oranlarınız artacaktır.
- Mailleri siz değil başka bir servis sağlayıcı üzerinden gönderiyorsanız. Google Analytics desteği olup olmadığını sorun ve bu özelliği kullanın. Yapılan mail gönderim çalışmasının dönüşüm oranlarını daha net takip edebilirsiniz.
- Gönderdiğiniz mail içeriğinde çok fazla detay kullanmamaya çalışın. Sade ve net bilgi veren göze hoş gelen içerikler her zaman daha olumlu karşılanmaktadır.
Burada yazdığım ve aslında daha yazamadığım tekniklerle birlikte e-mail marketing çalışmalarınızın çok verimli olması işten bile değildir.