Salı , 19 Ekim 2021
Ana Sayfa > MAKALELER > E-Mail Pazarlama hala popüler mi?
Safetica

E-Mail Pazarlama hala popüler mi?

hala popüler mi

Sosyal medyanın dijital pazarlama alanında zirveye oturduğu ve büyük kitlelere daha hızlı ulaşmak için süper bir iletişim kanalı olduğu tartışılmaz.

 

Peki bir zamanların popüler dijital pazarlama aracı emailler için durum değişti mi?

 

Sosyal medya alışılmış dijital iletişim kanallarını ikinci planda bıraksa da istatistiklere göre doğru e-mail pazarlama hala önemini koruyor.

İnternet kullanıcılarının %70’i günün başlangıcında ilk olarak maillerini kontrol ediyor. Önemli olan e-mail pazarlamayı doğru planlayarak ve istatistiklerden yararlanarak kurallarına uygun olarak icra etmek.

Doğru e-mail pazarlamanın unsurlarını 5 başlık altında inceleyelim;

 

  1. Hedef Kitle Belirleme

Oluşturduğunuz mail listesinde kişilerin sayısının hiçbir önemi yoktur. Markanızla ilgilenen kişilere ulaşamıyor ve doğru mesajı veremiyorsanız, boşuna uğraşıyorsunuz demektir. Markanızla ilgilenen kişileri mail listenize dahil etmek için önerim; sitenize ve sosyal medya ağlarınıza “mail listemize katılın” bölümü eklemeniz olacaktır.

Fakat “Üyelikten Ayrıl” butonunu e-mail bültenlerinize eklemeyi unutmayın. Bu butonun çalıştığından emin olmanızda da yarar var. Bir kişi e-mail listenizden ayrılmak istediği halde hala maillerinizi almaya devam ediyorsa markanızın değerini olumsuz etkiler.

 

  1. Gönderim zamanı

 

Zaman planlaması, dijital pazarlama stratejilerinin en önemli faktörlerinden olduğu gibi mail pazarlama yönetimi içinde olmazsa olmazlardan birisi. Ortalamalara bakıldığında internet kullanıcıları için 08.00 – 10.00 ve 20.00 – 23.00 saat aralıkları en çok online olunan saatler olarak karşımıza çıkıyor.

Mail pazarlamanız içinde hedef kitlenizin en çok online olduğu saatleri tercih etmeniz, amacınıza ulaşmanız için çok önemli bir faktördür. Bunun için kullandığınız toplu mail gönderim panelinin bu kısmından istifade etmenizi öneririm.

Google Analytics gibi site analizlerini izleyebileceğiniz araçlarla sitenizi ziyaret eden kişilerin ziyaret saatlerini kolaylıkla analiz ederek hedef kitlenizin online olduğu saatleri belirleyebilirsiniz. Ayrıca sektörünüze göre zaman planlaması yapabilirsiniz.

 

  1. Sürdürülebilirlik

 

Mail pazarlamada beklentiniz uzun vadeliyse, sürdürülebilirlik planlarınızı yapmanız gerekiyor. Tabiki mail listenizdeki kişileri sıkmadan! Bazı Private Shopping sitelerinin günde 3 kere mailing yaptığına sıkça şahit oluyorum. Daha doğrusu “abonelikten çık” butonuna basana kadar şahit oluyordum.

Sürekliliği sağlamak için belirli periyotlarda, doğru zamanlamayla mailing yapmak en doğrusu. Mailing periyodu sektörünüze ve amacınıza göre değişmekle birlikte önerim haftada / ayda bir şeklinde olmasıdır. Private Shopping gibi satışa çıkardığı ürünler her gün farklılaşan markalar için ise günde maksimum 1 olmalıdır.

 

  1. Gönderi İçeriği

 

Mail içeriğiniz yazılardan çok ilgili çekici görsellerden oluşmalıdır. Mail kampanyaları için önerim %60 resim, %40 yazı olması. Mail kampanyalarında uzun yazıların okunmadan kapatıldığı tartışmasız bir gerçek.

 

Diğer önemli nokta ise mail kampanyanızla alakalı yönlendireceğiniz web sayfası. Web sitenizin ana sayfasına yönlendirme yapmaktansa, kampanyayla ilgili sayfaya (landing page) yönlendirme yapmanız geri dönüş oranlarını ve dolayısıyla satışları arttıracaktır.

Mail içeriğinizde sosyal medya bağlantı linklerini eklemekte yarar var.

 

  1. Ölçülebilirlik

 

Mailing hizmeti aldığınız servis sağlayıcının veya programın size sunduğu özellikleri iyi analiz etmenizde yarar var. Hedef kitle seçiminiz, zamanlamanız, sürdürülebilirlik planınız ve mail içeriğiniz süper ama yaptığınız çalışmaları ölçümleyemiyorsunuz. Yani en büyük hatayı en sonda yapıyorsunuz.

Neredeyse bütün mailing araçları birçok özelliği barındırıyor. Ve bu özelliklerle alacağınız veriler, dijital pazarlama faaliyetlerinize yön vermenizi mümkün kılıyor.

 

Birkaç özelliği örnek vermem gerekirse;

 

Mailinizi kaç kişi açtı?

Mailiniz hangi platformdan açıldı? (Masaüstü, mobil)

Mailinizdeki linklere kaç kişi tıkladı?

Mailiniz hangi saatlerde okundu?

Üyelikten ayrılanlar kimler? (Geri kazanım için)

Bu sorular mail kampanyalarınızda izlediğiniz yola yön vermenizi sağlar. Ve dijital pazarlamanın, geleneksel pazarlama kanallarına göre en önemli farkı olan ölçülebilirlik avantajını kullanmanızı sağlar.

Mail pazarlamasının başarıya ulaşması için 5 farklı etkeni anlatmaya çalıştım. Sizlerin de bu maddelerle ilgili görüşlerinizi bizlerle paylaşmanızı rica ederiz.

 

Bol kazançlı mailler 🙂

Yeni Makale

BT Yöneticileri Neden E-posta Arşivleme Konusunda Dikkat Etmeli?

E-posta Arşivleme