E-mail pazarlama her ne kadar son yıllarda önemini kaybetmiş gibi görünse de şirketlerin en sık başvurduğu pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. E-mail pazarlamasındaki en önemli unsurların başında da deliverability (teslim) geliyor. Teslim oranı ne kadar yüksekse kampanyanın başarı şansı da o kadar yükseliyor.
Tam da bu noktada Returnpath tarafından bir araştırma yapıldı ve reklam amaçlı gönderilen maillerin beşte birinin (%22) alıcıya hiç ulaşmadığı tespit edildi. Bu oranın üzerine diğer etmenleri de eklediğimizde, gönderilen e-maillerin çok küçük bir kısmının etkileşim aldığını rahatlıkla ifade edebiliriz.
Peki e-mail marketing ile ilgili diğer göze çarpan veriler neler?
- E-mail alan kişilerin %44’ü geçtiğimiz yıl içerisinde aldığı mail vasıtasıyla alışveriş yaptı.
- Konu alanındaki karakter sayısı 10 ya da daha az olan e-maillerin açılma oranı %58
- Kişileştirilmiş ve doğru segmente edilmiş maillerin açılma oranı diğer maillere kıyasla %22 daha fazla
- İnsanların %64’ü, e-mail’i konu kısmında yazılan başlıktan dolayı açtığını söylüyor.
- İşletmelerin %56’sı önümüzdeki yıl e-mail pazarlamaya ayırdıkları bütçenin daha da artacağını söylüyor.
- E-mail pazarlamasında en çok geri dönüş alınan gün Pazartesi.
- İçerisinde sosyal paylaşım butonları bulunan e-mailler, diğer e-maillere göre %158 daha fazla etkileşim alıyor.
- Mobil e-maillere kadınlar erkeklere oranla %10 daha fazla tıklıyor.
- 2014’deki e-mail reklam geliri 375 milyon dolardı.