Teknolojinin gelişimine bağlı olarak yazılı ve görsel iletişimin kolaylaşması şirketleri de bu konuda çalışma yapmaya yönlendirdi. Her şirketin farklı bir e-posta pazarlama stratejisi olduğu gözümüze çarpıyor.
En iyi e-pazarlama için üretken ve yenilikçi olarak müşteriyi sürekli şaşırtmanın yanı sıra maddi veya duygusal bir fayda sağlamak ön şartlardandır.
Gerçek zamanlı e-posta pazarlamasına baktığımızda sosyal medyanın burada başı çektiğini söyleyebiliriz. Sosyal medya uzmanları sayesinde şirketlerin ürünleri, hizmetleri dakikalara içerisinde entegre olarak on binlere duyurulur. Bu entegrasyonun yanında devreye ek olarak e-posta gönderimi de alınırsa etki artacaktır. Çünkü sizleri sosyal ağda takip edemeyenler e-posta ile kampanyanızdan haberdar olurlar hatta newsletter içerisine ekleyeceğiniz sosyal medya ikonları sayesinde sosyal ağınıza da katılabilirler.
Sosyal ağdaki yapılan reklam veya duyurular birkaç saat içerisinde altlarda kalır. Belki çoğu zaman ilgili kişilere duyurunuzu ulaştıramamış olursunuz. Bu yüzden geçicidirler. Sosyal medya gönderilerinin yanında e-posta da gönderirseniz daha kalıcı sonuç elde etmiş olursunuz.
E-posta ile gönderilen içerik sosyal medyadakine keza daha özeldir. Eğer bir de kişiye özel gönderim yaparsanız daha da özel olacaktır. Ancak gönderim sıklığını iyi ayarlayamazsanız bu özellik yerini sıradanlığa bırakacaktır.
E-posta pazarlaması ile ilgili genel geçerli kurallardan bahsedemesek de müşterilen çoğunluğu, mail içeriğinden, özel kampanyalardan, anlık indirimlerden, sınırlı sayıdaki ürünü takip etmekten hoşlanırlar. Müşterilerinizin isteklerine bu yönde cevap verirseniz gönderilerinizin açılma ve tıklama oranlarının yanı sıra conversion ( dönüşüm ) oranlarınızın arttığını göreceksiniz.
Detaylı bilgi için tıklayınız.