Online ya da offline olsun bir şirketin amacı satışlarını arttırmak için müşterilerini demografik olarak araştırması ve bu verileri segmente edilmiş datalar haline getirmektir. Hemen ardından doğru kanal, doğru içerik ve doğru mesaj üçlüsüyle müşterilere ulaşılarak satışların yükselmesi kaçınılmaz olacaktır.
Bir mal/hizmet alımı sırasında e-mail almak istediğini belirten müşteri izinli bir müşteridir. Verdiği bu iznin ise ya elektronik ortamda gerçekleşmesi ya da imzalı bir kağıt almak suretiyle geçerli olacağı 6563 Syılı Yeni E-Ticaret Kanununda yazmaktadır. İzinli üye sayısını arttırmanın birçok yolu olsa da biz aşağıda en yaygın olanlara değineceğiz.
- Reklamlar: Bildiğiniz gibi Google AdWords bu konuda şu an açık ara lider. Bu uygulamayı kullanarak faaliyet alanınıza uygun sitelerde reklamlarınızı göstererek üyelerinizden TIK alabilir ve açılış sayfanızda bu verleri elde ederek şahsa özel kampanyalar düzenleyebilirsiniz.
- Üye Formları: İletişim formları kullanıcı bilgisi elde etmek için olmazsa olmazlardandır. Kolay ulaşabilen ve sade, fazla sıkmayan formlar çok etkili olacaktır. En öncelikli detaylara ulaşmak gerek öncelikle.
- Sosyal Medya Kanalları: Hedef kitle, müşteriler sosyal medya kanallarını kullanarak markalar hakkında yorum yapıyor, şikayet bildiriyor veya arkadaşlarına önerebiliyor. Bu kanalı da efektif kullanmak için çeşitli oyun ve kampanyaları deneyebilirsiniz. Bildiğiniz gibi son günlerde televizyonlarda reklamı dönen bir mobil uygulama sayesinde indirim uygulayan mağaza bu konuda başarılı bir örnek olabilir.
- Blog Üyelikleri: Kurumsal blog sayfanızdaki bilgilendirici makaleleri üyelerinize göndermek için bir form ile onların bilgilerini talep edebilirsiniz. Açılabilir pencereler kullanmak bu konudaki örneğimiz olabilir.
- Tanıtım Videoları: Kurumunuz ve markanızın hizmet verdiği birçok alan olabilir. Ancak tüm bunların bir özeti olmalı ve siz de bu özeti kısa bir video çekimiyle başarılı şekilde anlatabilirsiniz. Müşterileri etkilemeyi başarırsanız üye sayınızın arttığını gözlemleyebilirsiniz.
- Fuarlar: Özellikle çok kanallı olan şirketleri ilgilendiren bu durum sayesinde müşterilerinizle öncelikle yüz yüze temas kurarsınız, kartvizitinizi verir belki bir çay içer sıcak bir sohbet edersiniz. Bu sizin için büyük avantajdır. Fuar standına gelen müşterilerinize kısa formlar doldurtarak onlarla daha sonra temas kurarsınız. Çok akılda kalıcı bir yöntem.
Daha fazlası için SendMail danışmanlarımızla iletişime geçebilirsiniz.