Dijital pazarlamada şüphesiz en önemli konulardan biri içerik hazırlığıdır. Hedef kitlemize göndereceğimiz mail içeriğinin düzgün planlanmış ve iyi bir şekilde tasarlanmış olması gerekir. İlk görüş önemlidir ve kötü bir bülten gönderirsek bunun etkisini pozitife çeviremeyebiliriz.
Teknik olarak baktığımızda bültenimizin evrensel standartlara uygun 700px – 900px arasında bir genişliğe sahip olması gerekmektedir. Yükseklik olarak da 2000px geçmemesi önerilir. Fazla yüksekliği olan bültenler, maili alan kişiye aşağı yönlü çok scroll yaptıracağından dolayı okuyucunun sıkılmasına ve mail içeriğinin tam anlaşılamamasına neden olacaktır. Bültenimizi kompakt yani az alanda çok bilgi verecek şekilde hazırlarsak daha verimli bir iş yapmış oluruz. Tabi az alanda çok bilgi vereceğiz derken de resimleri, yazıları, renkli ikonları birbiri üzerine bindirirsek yine anlaşılmaz bir durumla karşı karşıya kalabiliriz.
Bültenimizi Photoshop’da tasarlayacaksak yukarıdaki bilgiler ışığında export alacağımız zaman “Save for web devices” seçtikten sonra kayıt esnasında resimlerimizi “png 8”, “html and images” ve “all slices” seçeneklerini de seçmeliyiz.
E-bültenimizi hazırlarken kesinlikle “div, javascript, flash animasyonlar,” kullanmamalıyız. Resimlere alt= “tıklayınız” taglerini vermeliyiz. Diğer tablo ve Css düzenlemelerini de yaptığımızda bültenimiz son şeklini alacaktır. Son olarak test gönderimi yapıp bültenimizin nasıl göründüğünü kontrol etmekte fayda var. Hatta ofisten bir arkadaşımıza da gösterirsek bizim gözümüzden kaçmış bir hatayı fark edebilir.
Mobil konusuna değinecek olursak bültenin mutlaka mobil optimizasyonlu (responsive) olması gerekir. E-mail kullanıcılarının yarıdan fazlası telefonlarından e-maillerini okumaktadır. Bu avantajı kaçırmak istemeyiz. Eğer SendMail altyapısını kullanacaksanız bu işi sizin adınıza panel otomatik olarak yapacaktır.
Hazırlayacağımız e-bültenlerde büyük-küçük harf kullanımına dikkat etmeli ve ünlem işaretleri kullanmamalıyız. Bültenimizde vereceğimiz mesajı fazla uzatmamakta yarar vardır. Bülten üzerine konumlandıracağımız linkler sayesinde okuyucuyu web sayfamıza yönlendirmeli detaylı bilgileri sitemizde vermeliyiz. Son olarak çok fazla link, çok fazla resim ve çok fazla bilgi içeren e-bültenlerin spam klasörüne gitme ihtimali oldukça fazladır.
Detaylı bilgiyi SendMail danışmanlarımızdan alabilirsiniz.