Sattığımız ürünler ve verdiğimiz hizmetlerle ilgili bilgileri müşterilerimize ulaştırmanın en kullanışlı ve görsel yönden zengin yönü e mail marketing çalışmalarıdır. E- Marketing çalışması yapabilmemiz için elimizde datamızın olması ve bu datamızın da mümkün olduğunca segmente edilmiş olması gerekmektedir. Öncelikle datayı nasıl elde ederiz konusuyla ilgili “İzinli pazarlama için mail datamızı nasıl artırırız ?” başlıklı makalemizi inceleyebilirsiniz.
Data elde etme yollarından biri şüphesiz web sitelerimizde bulunan e-mail kayıt bölümleridir. Bu bölüm ya sayfanın bir yerinde sabit olarak bulunur ya da sayfada aşağı doğru scroll yaptığımızda birden karşımıza çıkıverir. Bu formlara kayıt olacak kullanıcılar genelde çok fazla bilgi girişi yapmak istemezler. İki en fazla üç alan doldurularak mümkünse aynı sayfada gelecek olan “Teşekkürler, bilgilendirme listemize kaydınız gerçekleşti” mesajıyla bu işlem tamamlanmalıdır.
Böyle bir alan oluşturduk ancak baktık kullanıcılar e-mail bilgilendirme listemize beklediğimiz ilgiyi göstermediler. Bundan sonra farklı bir strateji uygulayabilir ve bazı teşvik edici fırsatlar sunabiliriz.
Kullanıcı veya olası müşteri hakkındaki bilgileri detaylandırmak istersek bunu daha sonraki mail gönderilerimizde soracağımız sorularla yapabiliriz. Müşterinin web sitemizde gezdiği sayfaların yanı sıra ilgilendiği ürün grupları, tıkladığı alanları izleyerek detay bilgiler elde edebiliriz.
Bilgilendirme listemize kayıt olan kullanıcılara istedikleri zaman bu listeden ayrılabilecekleri bilgisini vermeli ve bu imkanı da onlara sunmalıyız. Unutmadan, bu imkanı sunmak 6563 sayılı E-Ticarette Haberleşme Kanunu’nda bir zorunluluktur.